Anda calon TEMUDUGA Penguasa Kastam W41 anjuran SPA?! Sila masukkan emel di bawah untuk mendapatkan format terkini exam ini, panduan khas dan pelbagai tips-tips penting daripada kami.

Delivered by FeedBurner

Jumlah Subscriber


Tuesday, May 29, 2012

Nilai TRUST Dalam Kastam Diraja Malaysia


Huraian Nilai TRUST - Kastam Diraja Malaysia

JKDM telah memperkenalkan nilai TRUST sebagai salah satu nilai bersama. Nilai TRUST ini diterapkan sebagai budaya organisasi untuk membina nilai intrinsik jiwa warga Kastam supaya kebenaran, keceriaan dan kegembiraan akan sentiasa bersama sepanjang masa memakmur dan membahagiakan JKDM.

Nilai ini seharusnya menjadi asas di dalam hubungan kerja seharian, sama ada sesama warga mahupun stakeholders dan pelanggan JKDM. Maksud TRUST dijelaskan seperti berikut:

Togetherness – Bersatu Hati
Bersatu hati dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawab dengan mengutamakan kerja secara berpasukan. Bersama-sama mengembeling tenaga untuk memberikan perkhidmatan yang boleh memberikan kepuasan kepada semua pihak sama ada pihak pekerja, majikan dan pelanggan.


Anda dipanggil ke Penguasa Kastam W41 / Pembantu Penguasa Kastam Wk19? Sila masukkan emel di bawah untuk mendapatkan format terkini, panduan khas dan pelbagai tips-tips penting daripada kami.





Delivered by FeedBurner

PENTING: Masukkan selain daripada emel Yahoo. 10-15 minit kemudian, semak emel pengesahan yang dihantar kepada anda dan klik link pengesahan disertakan!


Respect - Saling Menghormati
Saling menghormati diantara satu sama lain tanpa mengira pangkat dan kedudukan.

Understanding - Faham Memahami
Faham memahami secara jujur dan ikhlas supaya dapat mengurustadbirkan organisasi dengan penuh tanggungjawab dan diredhai Allah S.W.T.

Spiritual - KerohanianKerohanian jiwa yang luhur berlandaskan sifat-sifat jujur, ikhlas, saling mempercayai antara satu sama lain dan kecintaan yang tinggi terhadap organisasi dan warganya.

Totality - MenyeluruhMenyeluruh atau holistik adalah suatu pendekatan dalam menguruskan sesuatu secara menyeluruh, seimbang dan teratur. Pengurusan secara menyeluruh yang diamalkan akan melahirkan budaya organisasi yang cemerlang, berorientasikan pelanggan (customer centric), berjalan secara berterusan (continuous improvement) dan melibatkan semua aspek dalam organisasi (Total Perspective).

-----

Anda dipanggil calon Penguasa Kastam WK41? Sila rujuk pautan di bawah:

atau mungkin anda dipanggil ke Pembantu Penguasa Kastam WK19? Kalau begitu, yang ini anda baca:

>> Rujukan Temuduga Pembantu Kastam WK19

1 comment: