Anda calon TEMUDUGA Penguasa Kastam W41 anjuran SPA?! Sila masukkan emel di bawah untuk mendapatkan format terkini exam ini, panduan khas dan pelbagai tips-tips penting daripada kami.

Delivered by FeedBurner

Jumlah Subscriber


Tuesday, September 2, 2014

Ujian Psikometrik Dan GST

Tarikh Peperiksaan Online Penguasa Kastam W41 semakin hampir. Apa persediaan yang telah anda buat? Saya percaya, sebahagian daripada calon-calon yang terlibat tidak tinggal duduk diam. Mencari pelbagai info dan maklumat sebanyak mungkin berkenaan dunia perkastaman dan perkara bersangkutan.

Jika belum bersedia, paling tidak pun anda tahu format soalan supaya mudah untuk anda jawab exam nanti. Baiklah, saya ada dua benda penting untuk dikongsikan kali ini.

Perkara pertama: Ujian Psikometrik

Ujian psikometrik berada di Seksyen C dalam Peperiksaan Online Penguasa Kastam W41. Ujian psikometrik atau ujian personaliti adalah 'perangkap' bagi anda. Terdapat 200 soalan yang perlu anda jawab. Masa yang diperuntukan pula cuma 60 minit!

Jika anda belum 'biasa' dengan soalan-soalan ujian psikometrik, saya syorkan anda study 180 contoh soalan & jawapan ujian psikometrik yang dimuatkan di dalam Panduan Peperiksaan Online Penguasa Kastam W41.

>> Klik sini untuk dapatkan Panduan Exam Online Penguasa Kastam W41

Perkara kedua: GST (Cukai Barangan dan Perkhidmatan)

Saya rasa anda sedia maklum perlaksanaan GST dijangka bermula tahun depan. Jadi, sebagai Penguasa Kastam anda sangat 'akrab' dengan hal GST. Amat malang jika anda tidak faham dan tidak tahu-menahu mengenai GST.

Pada jangkaan saya, berkemungkinan besar akan terdapat 'beberapa' soalan berkaitan GST dalam exam nanti. Jika tidak pun, GST pasti akan ditanya ketika sesi temuduga. Jika anda perlukan Nota Khas GST, sila dapatkan pakej RM80 melalui link di bawah:

>> Klik sini untuk dapatkan Panduan Exam Online Penguasa Kastam W41

Nota:
 
Pada ketika saya menulis ini, sudah lebih 2,000 calon membeli ebook Panduan Peperiksaan Online Penguasa Kastam W41 ini. Maknanya 2,000 calon lain sudah beribu langkah berada di hadapan anda. Mana tidaknya, mereka sekurang-kurangnya sudah hadam 300 contoh soalan & jawapan yang dimuatkan di dalam panduan tersebut.

Jika anda rasa, anda betul-betul perlukan sebuah panduan khusus untuk membantu anda LULUS exam Penguasa Kastam W41 itu nanti, saya sangat syorkan anda memiliki rujukan istimewa ini.

No comments:

Post a Comment